Pages

Wednesday, August 3, 2011

C.E.M.B.U.R.U.~

Ya, saya cemburu..saya cemburu dengan dia..
Siapakah dia? Insan yang pernah menjadi teman baik..
Insan yang sangat rapat dengan saya.. Saya amat menyayanginya..
Tetapi kami telah terpisah.. Kerana ilmu kami terpisah..
Membawa haluan masing-masing.. Mencari ilmu dan mendalami diri..
Khabar terakhir, dia berjaya merangkul kejayaan sebagai Pelajar Terbaik Keseluruhan..!
Dia berjaya merangkul penghargaan sebanyak RM15 ribu! Kalau kita agaknya nak buat apa dengan penghargaan sebanyak itu? (saya berfikir sendirian..huhu) . Dia bakal melanjutkan pelajaran ke UNIMAS..

Ahh..sungguh bertuah dan untung nasib badan..Saya mengucapkan syukur dan tahniah atas kejayaanmu sahabat! Saya turut bergembira di atas kejayaan kamu dan menanamkan azam untuk lebih berusaha demi mencapai kejayaan. Itu adalah kredit buatmu seiring dengan usahamu.. Bolehkah saya cemburu?

Islam melarang umatnya berperasaan hasad dengki dan iri hati melainkan kepada perkara yang boleh mendatangkan kebaikan.

InsyaALLAH cemburu saya ini akan mendatangkan kebaikan kerana saya ingin berusaha lebih gigih demi mencapai kejayaan sepertinya.. Akan saya hadiahkan kejayaan ini untuk kedua ibubapa saya yang telah banyak berdoa demi kejayaan anak mereka yang seorang ni.. :)

Akan saya sematkan dalam hati untuk mendapat kejayaan yang terbaik sepertimana yang telah saya sematkan seawal langkah saya menjejakkan kaki ke universiti ini.. Usaha gigih ye sayang..Berusaha untuk menjadi yang terbaik.. InsyaALLAH.. Sepatutnya segala perkataan AKAN di atas ditukar kepada PASTI ! maka saya akan lebih berusaha untuk mencapainya..Chaiyok2!

Jangan patah semangat.. Yah pasti boleh..kata abah..
Berusaha bersungguh-sungguh..Jangan lupa berdoa pada ALLAH..tolak ketepi segala yang tidak penting..kata emak..
terima kasih emak..terima kasih abah..
Yah pasti hadiahkan kebahagiaan dan kebanggaan buat emak dan abah demi merawat kepedihan serta kesusahan emak dan abah selama ini..untuk menjadi pelajar terbaik keseluruhan seperti sahabat mungkin tidak sempat.. tetapi Yah pasti usaha untuk mencapai degree first honour! insyaALLAH ..amin~

No comments: