Pages

Saturday, July 16, 2011

Ilmu baru, ilmu baru..~

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Hai kawan-kawan..hari ni saya ada belajar ilmu baru taw!
hari ini pagi-pagi lagi rumet saya yang tersayang kejut saya bangun..Rumet saya tanya, saya nak join ke bengkel photoshop tu? adesss... badan letih, otak tak boleh nak fikir, nak pergi ke tak nak? saya bangun solat dulu..sambil gosok gigi pikir, sambil basuh muka pikir, masa kat toilet tu, mimi dengan nabila pulak tanya nak pergi ke tak? adesss..saya tiada jawapan untuk itu..saya cakap, jawapan lepas saya solat subuh.. akhirnya, lepas solat subuh, dengan masa yang hanya berbaki lebih kurang 20 minit, saya pergi mandi dan bersiap..

Waaahhh~ hari ini saya merempit bersama-sama itu kak ngah@nabila.. dia bawak laju..kecut perut saya..saya tahan je kaki ni..lagi-lagi time dia nak belok atau selekoh..so far, saya tak kesah pun, sebab selalu je angah saya bawak laju tapi dengan nabila ni saya seram masa dia nak belok atau selekoh..nasib baik saya tak terbang ke, tercicir ke..kalau tak,sape yang nak tangkap?? sape yang nak sambut??huhu..

Kami konvoi bersama mimi dan seorang sahabatnya diiringi oleh beberapa orang muslimin. Al-maklumlah, kitorang bukan tahu jalan pun.. lagi-lagi saya ni ha,, tahu ikut je,, kalau orang tanye, jangan harap saya tahu, buang air liur je dok tanya kat saya nanti.. Akhirnya sampai juga ke tempat yang dituju walau berpusing-pusing dalam Universiti Malaya tu cari tempat tak jumpa.. Bengkel yang berlangsung dari jam 9 pagi-5 petang memberi input yang sangat bermanfaat, berbaloi sangat-sangat dengan bayaran yang hanya RM5 dan makanan yang sedap-sedap belaka. Saya makan baaaanyaaakkk sangat hari ni..siap bungkus, tapaw bawak balik! hehe~

Mungkin bagi rakan-rakan, eley,,biase je,,photoshop..orang da tahu lame da.. tapi tidak bagi saya kerana saya amat bersyukur. Dikala saya memerlukan bantuan sempena lecturer saya minta saya design banner, Allah hantarkan mimi sebagai pengantara untuk membawa saya join program ni di mana mimi adalah sebagai salah seorang fasi dalam bengkel ni. Allah sangat-sangat memahami jiwa dan apa yang terpendam dalam hati hamba-NYA kan. Ini petanda bahawa ALLAH saaaangattt sayangkan saya. Saya bersyukur sangat! Thank you Allah!

Malam ni saya kesepian dan keseorangan di bilik dan level ni..Baru teringat, dah la budak asasi balik cuti, mimi pula da bertolak ke Kuantan ada program di sana, rumet saya balik rumah minggu ni, kak ngah kerja malam ni..hurm..i'm alone! takpe, Allah ada jaga saya..Cukup je la post buat kali ini, insyaALLAH lain kali sambung lagi.. Take care kawan-kawan..Salam Alaik! (",)

No comments: